VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hoitotyö (S-SH) > 2010H > Vuosi 4 > Asiantuntijuus hoitotyössä (SSHA0602)

Asiantuntijuus hoitotyössä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHA0602
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: S-SH 2010H
Taso: Sairaanhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 4 (2013-2014)
Laajuus: 6 op
Vastuuopettaja: Peltomäki, Pirjo
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SH-3CK, S-SH-4-LN, S-SH-4-PE, S-SH-4-PSY, S-SH-4-SIK, S-SH-4A, S-SH-4B2.9.2013 – 21.2.2014Eila Rasivirta, Hanna-Leena Melender, Johanna Latvala, Mirva Sundqvist-Kekäläinen, Päivi Autio, Pirjo Peltomäki, Riitta Koskimäki, Teija HonkaniemiSuomi16.8.2013 – 13.9.2013

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää hoitotieteellisen tutkimuksen merkityksen hoitotyön laadun kehittämisessä. Opiskelija syventää ymmärrystään näyttöön perustuvasta toiminnasta hoitotyön käytännössä.
Opiskelija ottaa vastuun omasta ammatillisesta kehittymisestään asiantuntijaksi ja toimii moniammatillisen tiimin jäsenenä. Opiskelija tuntee hallinnon ja johtamisen periaatteet.
Opiskelija ymmärtää oman ammatillisuutensa kehittymisen osaamisvaatimukset ja osaa soveltaa niitä asiantuntijuusopinnoissaan.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 162 h
- mistä ohjattua opiskelua: 72 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 84 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Hoitotyön ammatilliset perusopinnot.

Sisältö

Hoitotiede hoitotyön kehittämisessä.Hoitotyön johtaminen.
Ammatillisuuden syventäminen.

Opiskelumateriaali

Eriksson, K, Isola, A, Kyngäs, H, Leino-Kilpi, H, Lindström, UÅ, Paavilainen, E, Pietilä, A-M, Salanterä, S, Vehviläinen-Julkunen-K, Åstedt-Kurki, P. 2012. Hoitotiede. Helsinki. Sanoma Pro Oy. (soveltuvin osin)
Laaksonen H., Niskanen J., Ollila S., Risku A. 2005. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa. Edita.
Muu ilmoitettava materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 27 h, ryhmätyöt 20h, verkkotuettu opetus 20h.
Itsenäinen opiskelu 68 h.

Arviointikriteerit

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä hallinnon ja johtamisen periaatteita
- nimetä hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön, johtamisen ja koulutuksen elementtejä

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata hallinnon ja johtamisen periaatteet
- kuvata keskeiset hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön, johtamisen ja koulutuksen elementtejä

Taso 5:opiskelija osaa
- kuvata keskeiset hallinnon ja johtamisen periaatteet ja osaa soveltaa niitä uudessa kontekstissa
- kuvata keskeiset hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön, johtamisen ja koulutuksen elementtejä ja osaa soveltaa niitä uudessa kontekstissa

Arviointimenetelmät

Tentti, numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin