Hoitotyön englanti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SHP0205 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2009V |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Nurmi, Regina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | S-SH-3B | 24.8.2009 – 6.3.2010 | Anne Wähä | Suomi | 14.8.2009 – 6.9.2009 |
7 | S-TH-3A | 24.8.2009 – 19.12.2009 | Anne Wähä | Suomi | 14.8.2009 – 6.9.2009 |
8 | S-SH-3A | 26.10.2009 – 19.12.2009 | Anne Wähä | Suomi | 5.10.2009 – 1.11.2009 |
9 | S-SH-3CK | 8.3.2010 – 28.5.2010 | Anne Wähä | Suomi | 15.2.2010 – 14.3.2010 |
10 | 8.3.2010 – 28.5.2010 | Anne Wähä | Suomi | 15.2.2010 – 14.3.2010 | |
11 | 8.3.2010 – 28.5.2010 | Anne Wähä | Suomi | 15.2.2010 – 14.3.2010 | |
12 | 8.3.2010 – 28.5.2010 | Anne Wähä | Suomi | 15.2.2010 – 14.3.2010 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on ammatillisen kielitaidon kehittäminen. Opiskelija perehtyy oman ammattialansa kirjalliseen ja suulliseen viestintään. Opiskelija selviää oman alansa perusasiakastilanteista ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Hän kykenee keskustelemaan ammatillisista aiheista ja hankkimaan syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Hän pystyy käyttämään englantia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelijalla on myönteinen asennoituminen kielten oppimiseen.
Sisältö
Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö integroitu omaan ammattialaan.
Opiskelumateriaali
Kähkönen, L. & Pietilä, A-M. 1999. HELP A. Porvoo. WSOY Opettajan toimittama materiaali. Oman alan tieteelliset artikkelit.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kommunikatiivinen kieltenoppiminen, pari- ja ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen, kirjoittamalla ja puhumalla oppiminen, itsenäinen opiskelu.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi, aktiivinen osallistuminen, kirjallinen ja suullinen tentti, keskustelun alustus artikkelin pohjalta sekä suullinen esitys, vertaisarviointi.