Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SHP0202 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2009T |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Vanharanta, Taina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
20 | S-SH-3CK | 29.8.2011 – 23.12.2011 | Eija Kalliokoski | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
21 | S-SH-2CK | 29.8.2011 – 14.10.2011 | Eija Kalliokoski | Suomi | 19.8.2011 – 4.9.2011 |
22 | S-TH-3A | 9.1.2012 – 24.2.2012 | Eija Kalliokoski | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
23 | S-TH-3B | 5.3.2012 – 27.4.2012 | Eija Kalliokoski | Suomi | 13.2.2012 – 11.3.2012 |
Osaamistavoitteet
Opiskelijalla on riittävät tiedot yritysten ja yhteisöjen tavoitteellisesta viestinnästä. Opiskelijalla on valmius ilmaista itseään kirjallisesti ja suullisesti työelämän vaihtuvissa tilanteissa. Hän osaa laatia vaikuttavan viestinnän asiakirjoja, toimia kokouksissa ja neuvotteluissa ja ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa. Opiskelija ymmärtää viestinnän merkityksen sekä yhteisön että oman työnsä kannalta ja haluaa jatkuvasti parantaa omia taitojaan. Opiskelija tuntee tieteellisen kirjoittamisen perusteet ja saa valmiuksia kirjalliseen raportointiin.
Sisältö
Perustelevat asiakirjat, ohjetekstit, oman ammattialan viestintä, raportointi. Suulliset esitykset, kokoukset ja neuvottelut, kokous- ja neuvotteluasiakirjat.
Opiskelumateriaali
Luennot, harjoitustehtävät ja luennoitsijan toimittama muu materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät. Lähiopetus, harjoitukset ja etätehtävät.
Arviointimenetelmät
Osallistuminen luento-opetukseen, suoritetut harjoitustehtävät ja tentti. Numeerinen 0-5.