VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Seksuaalineuvonta (S-SE) > 2012 > Kehittämistehtävä (SSE0202)

Kehittämistehtävä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSE0202
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: S-SE 2012
Taso: Erikoistumiskoulutus
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Alaniemi, Ritva
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa työelämän lähtökohdista relevantin kehittämistehtävän aiheen ja laatia sille perustellut tavoitteet. Opiskelija osaa hankkia kehittämistehtävän perustaksi tarkoituksenmukaista, parasta mahdollista tutkimusnäyttöä ja muuta mahdollista näyttöä. Opiskelija osaa hyödyntää kehittämistehtävän ongelmanratkaisussa hankkimaansa näyttöä ja tarkastella kehittämistehtävän kysymyksiä teoreettisesti. Opiskelija osaa raportoida kehittämistyön kirjallisesti asiatyylin mukaisesti sekä suullisesti.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 134 t
- mistä aiheseminaarit 3 t
- mistä väliseminaari 4 t
- mistä esitysseminaarit 24 t
- mistä itsenäinen työskentely 99 t
- mistä henkilökohtainen ohjaus 4 t

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Sisältö

Kehittämistehtävä on luonteeltaan pieni projekti, jossa ratkaistaan jokin työelämän ongelma, esimerkiksi tuottamalla parhaaseen näyttöön perustuen jokin työelämän tarvitsema tuote.

Opiskelumateriaali

Vaasan ammattikorkeakoulun Opinnäytetyöohje 2011-2012
Vaasan ammattikorkeakoulun Opinnäytetyön mallipohja 2011-2012
Kirjallisen tehtävän ohje, Hoitotyön osasto, Vaasan ammattikorkeakoulu
Hirsjärvi, S., Sajavaara, P. & Remes, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15 p. Helsinki. Tammi.
Muu mahdollinen opintojaksolla osoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Aiheseminaarit
Itsenäinen työskentely ja ohjaus
Väliseminaari
Itsenäinen työskentely ja ohjaus
Esitysseminaarit

Arviointikriteerit

Taso 1: Opiskelija toteuttaa kehittämistyön kaikki vaiheet.
Taso 3: Opiskelija toteuttaa työelämässä tarvittavan kehittämistyön ja käyttää sen perustana tutkimusnäyttöä ja muuta mahdollista näyttöä.
Taso 5: Opiskelija osoittaa kehittämistyössään kauttaaltaan kriittistä ajattelua aiheenvalinnasta toteutukseen ja raportointiin sekä käyttää kehittämistyön perustana parasta mahdollista tutkimusnäyttöä ja muuta mahdollista näyttöä.

Arviointimenetelmät

Kehittämistehtävä 100%


Takaisin