VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Sosiaaliala (S-SA) > 2013 > Vuosi 1 > Kirjallinen viestintä (SSAP0102)

Kirjallinen viestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAP0102
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: S-SA 2013
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2013-2014)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Kalliokoski, Eija
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
10S-SA-1A2.9.2013 – 20.12.2013Eija KalliokoskiSuomi16.8.2013 – 20.9.2013
11S-SA-1B2.9.2013 – 20.12.2013Eija KalliokoskiSuomi16.8.2013 – 20.9.2013

Osaamistavoitteet

Opiskelija sisäistää viestintäajattelun ja tavoitteellisen viestinnän merkityksen oman alansa viestintätilanteissa. Hän osaa tuottaa erilaisia opiskelussa ja työelämässä tarvittavia tekstejä.

Opiskelija hallitsee asiatyylisen kirjoittamisen ja osaa käyttää lähteitä oman tekstinsä tukena.

Opiskelija pystyy tuottamaan sisällöltään, muodoltaan ja kieleltään tarkoituksenmukaisia työ- ja yhteisöelämän asiakirjoja.

Opiskelijan työmäärä

Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Viestinnän perusteet, oman ammattialan viestintä, asiatyyli, lähdekirjallisuus oman tekstin tukena, tiedottavat asiakirjat ja niiden asemointi, tavoitteiden mukainen kielenkäyttö, oikeakielisyys ja tyyli.

Opiskelumateriaali

Niemi, Terttu & Nietosvuori, Leena & Virikko, Helena 2006. Hyvinvointialan viestintä. 1. p. Helsinki. Edita. Soveltuvin osin.

Sekä muu opettajan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lähiopetus, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät.

Arviointikriteerit

5 Opiskelija osaa toteuttaa itsenäisesti ja virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.


3 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti lähes virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.


1 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, suoritetut harjoitustehtävät, tentti.


Takaisin