Monikulttuurisen työn syventävät opinnot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSAS0216 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SA 2012V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2015) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Hyttilä-Huhta, Tytti |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3 | S-SA-3SP | 5.1.2015 – 1.5.2015 | Tytti Hyttilä-Huhta | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
4 | S-SA-3SPV | 5.1.2015 – 20.2.2015 | Tytti Hyttilä-Huhta | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää osaamistaan monikulttuurisessa työssä ja osallistuu alan kehittämistyöhön.
Opiskelijan työmäärä
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Monikulttuurisuuden haasteet yhteiskunnassa ja sosiaalialalla. Alan kehittämistyö ja yhteiskunnallisen integraation edistäminen.
Opiskelumateriaali
Suvi Keskinen- Jaana Vuori- Anu Hirsiaho. Monikulttuurisuuden sukupuoli. Kansalaisuus ja erot hyvinvointiyhteiskunnassa.
Tampereen yliopistopaino. 2012
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lukupiiri. Kehittämisprojekti
Arviointikriteerit
Taso 1-2: Opiskelija tunnistaa monikulttuurisen yhteiskunnan haasteita. Opiskelija osallistuu kehittämisprojektiin omalta osaltaan. Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 3: Opiskelija osaa soveltaa tietämystään monikulttuurisuudesta ja yhteiskunnan integraation edistämisestä kehittämisprojektissa. Opiskelija osaa arvioida tietämykseensä perustuen projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 5: Opiskelija osaa organisoida, toteuttaa ja arvioida kehittämisprojektin, joka edistää yhteiskunnallista integraatioita ja tasa-arvoa. Opiskelija osaa arvioida kehittämissuuntaisesti projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Arviointimenetelmät
Oppimispäiväkirja