Päihde- ja mielenterveystyön syventävät opinnot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSAS0213 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SA 2012V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2015) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Blomqvist, Ann-Sophie |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
4 | S-SA-3SP | 5.1.2015 – 1.5.2015 | Ann-Sophie Blomqvist | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
5 | S-SA-3SPV | 5.1.2015 – 20.2.2015 | Ann-Sophie Blomqvist | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää osaamistaan päihde- ja mielenterveystyössä ja osallistuu alan kehittämistyöhön.
Opiskelijan työmäärä
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Päihde- ja mielenterveystyön haasteet yhteiskunnassa ja sosiaalialalla. Alan kehittämistyö ja yhteiskunnallisen integraation edistäminen.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lukupiiri. Kehittämisprojekti.
Arviointikriteerit
Taso 1-2: Opiskelija tunnistaa päihde- ja mielenterveysongelmien yhteiskunnan haasteita. Opiskelija tietää päihde- ja mielenterveystyön palvelurakenteen ja osaa kuvata hyvinvointipolitiikan päälinjoja päihde- ja mielenterveystyön osalta. Opiskelija osallistuu kehittämisprojektiin ja osaa arvioida omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 3-4: Opiskelija osaa soveltaa tietämystään päihde- ja mielenterveysongelmista kehittämisprojektissa. Opiskelija osaa arvioida tietämykseensä perustuen projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan. Opiskelija näkee alan palvelujärjestelmän haasteet ja kehittämistarpeet ja pystyy kehittämisprojektin puitteissa esittämään kehittämisideoita ja arvioida niiden toteutuskelpoisuutta.
Taso 5: Opiskelija osaa organisoida, toteuttaa ja arvioida kehittämisprojektin, joka edistää päihde- ja mielenterveystyön kehityksen ja palvelujen käyttäjien tilanteen. Opiskelija suunnittelee, arvioi, perustelee ja kehittää omaa toimintaansa ja ammatillista kasvuaan. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja reflektoiden koko kehittämisprojektityön aikana.