VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Sosiaaliala (S-SA) > 2012 > Vuosi 3 > Päihde- ja mielenterveystyön syventävät opinnot (SSAS0213)

Päihde- ja mielenterveystyön syventävät opinnot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAS0213
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: S-SA 2012
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2014-2015)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Blomqvist, Ann-Sophie
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2014-2015

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
4S-SA-3SP5.1.2015 – 1.5.2015Ann-Sophie BlomqvistSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
5S-SA-3SPV5.1.2015 – 20.2.2015Ann-Sophie BlomqvistSuomi8.12.2014 – 12.1.2015

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija syventää osaamistaan päihde- ja mielenterveystyössä ja osallistuu alan kehittämistyöhön.

Opiskelijan työmäärä

Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Päihde- ja mielenterveystyön haasteet yhteiskunnassa ja sosiaalialalla. Alan kehittämistyö ja yhteiskunnallisen integraation edistäminen.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lukupiiri. Kehittämisprojekti.

Arviointikriteerit

Taso 1-2: Opiskelija tunnistaa päihde- ja mielenterveysongelmien yhteiskunnan haasteita. Opiskelija tietää päihde- ja mielenterveystyön palvelurakenteen ja osaa kuvata hyvinvointipolitiikan päälinjoja päihde- ja mielenterveystyön osalta. Opiskelija osallistuu kehittämisprojektiin ja osaa arvioida omaa ammatillista kasvuaan.

Taso 3-4: Opiskelija osaa soveltaa tietämystään päihde- ja mielenterveysongelmista kehittämisprojektissa. Opiskelija osaa arvioida tietämykseensä perustuen projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan. Opiskelija näkee alan palvelujärjestelmän haasteet ja kehittämistarpeet ja pystyy kehittämisprojektin puitteissa esittämään kehittämisideoita ja arvioida niiden toteutuskelpoisuutta.

Taso 5: Opiskelija osaa organisoida, toteuttaa ja arvioida kehittämisprojektin, joka edistää päihde- ja mielenterveystyön kehityksen ja palvelujen käyttäjien tilanteen. Opiskelija suunnittelee, arvioi, perustelee ja kehittää omaa toimintaansa ja ammatillista kasvuaan. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja reflektoiden koko kehittämisprojektityön aikana.


Takaisin