Kirjallinen viestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSAP0102 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SA 2010 |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2010-2011) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Kalliokoski, Eija |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SA-1A | 30.8.2010 – 22.10.2010 | Taina Vanharanta | Suomi | 20.8.2010 – 26.9.2010 |
2 | S-SA-1B | 30.8.2010 – 17.12.2010 | Taina Vanharanta | Suomi | 20.8.2010 – 26.9.2010 |
3 | S-SA-1VK | 3.1.2011 – 29.4.2011 | Taina Vanharanta | Suomi | 7.12.2010 – 23.1.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija sisäistää viestintäajattelun ja tavoitteellisen viestinnän merkityksen oman alansa viestintätilanteissa. Hän osaa tuottaa erilaisia opiskelussa ja työelämässä tarvittavia tekstejä.
Opiskelija hallitsee asiatyylisen kirjoittamisen ja osaa käyttää lähteitä oman tekstinsä tukena.
Opiskelija pystyy tuottamaan sisällöltään, muodoltaan ja kieleltään tarkoituksenmukaisia työ- ja yhteisöelämän asiakirjoja.
Opiskelijan työmäärä
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Viestinnän perusteet, oman ammattialan viestintä, asiatyyli, lähdekirjallisuus oman tekstin tukena, tiedottavat asiakirjat ja niiden asemointi, tavoitteiden mukainen kielenkäyttö, oikeakielisyys ja tyyli.
Opiskelumateriaali
Niemi, Terttu & Nietosvuori, Leena & Virikko, Helena 2006. Hyvinvointialan viestintä. 1. p. Helsinki. Edita. Soveltuvin osin.
Sekä muu opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetus, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät.
Arviointikriteerit
5 Opiskelija osaa toteuttaa itsenäisesti ja virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.
3 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti lähes virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.
1 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, suoritetut harjoitustehtävät, tentti.