Sosiaalialan englanti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSP0305 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SA 2007 |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2008-2009) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Wähä, Anne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
4 | S-SA-2B | 9.3.2009 – 29.5.2009 | Simone Sundqvist | Suomi | 16.2.2009 – 15.3.2009 |
5 | S-SA-2A | 9.3.2009 – 29.5.2009 | Simone Sundqvist | Suomi | 16.2.2009 – 15.3.2009 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on ammatillisen kielitaidon kehittäminen. Opiskelija perehtyy oman ammattialansa kirjalliseen ja suulliseen viestintään. Opiskelija selviää oman alansa perusasiakastilanteista ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Hän kykenee keskustelemaan ammatillisista aiheista ja hankkimaan syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta . Hän pystyy käyttämään englantia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelijalla on myönteinen asennoituminen kielten oppimiseen.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä: 81h
- työjärjestyksessä: 20h
- virtuaali: 40h
- itsenäinen opiskelu: 21h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Valmentava englanti ja/ tai toisen asteen englannin opinnot
Sisältö
Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö integroitu omaan ammattialaan.
Opiskelumateriaali
Opettajan toimittama materiaali
Oman alan tieteelliset artikkelit
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kommunikatiivinen kieltenoppiminen, pari- ja ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen, kirjoittamalla ja puhumalla oppiminen, itsenäinen opiskelu.
Arviointikriteerit
Taitotaso 5
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti englanniksi suullisesti ja kirjallisesti. Hänellä on laaja sanavarasto ja hän ymmärtää alansa tekstejä ilman ongelmia. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.
Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan työelämän kommunikaatiotilanteeseen tehden vain satunnaisia virheitä. Opiskelija osaa alansa keskeisen sanaston ja ymmärtää alansa tekstejä.
Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy seuraamaan ja olemaan mukana työelämän kommunikaatiotilanteessa. Hän osaa alansa perussanastoa ja ymmärtää alansa tekstin pääsisällön.
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi, aktiivinen osallistuminen, kirjallinen ja suullinen tentti, keskustelun alustus artikkelin pohjalta sekä suullinen esitys, vertaisarviointi.