Moniammatillinen työote
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SLS0100 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-LS 2008 |
Taso: | Erikoistumiskoulutus |
Opiskeluvuosi: | 1 (2008-2009) |
Laajuus: | 7 op |
Vastuuopettaja: | Frantz, Hans |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli |
---|---|---|---|---|
1 | S-LS-1E | 12.9.2008 – 16.11.2008 | Kati Långsjö, Merja Kaminen, Riku Niemistö | Suomi |
Osaamistavoitteet
Orientaatio opintoihin
Opiskelija saa tietoa erikoistumisopintojen teemoista sekä opiskelumenetelmistä ja aikataulusta. Opiskelija tutustuu muihin opiskelijoihin ja pohtii omia henkilökohtaisia oppimistavoitteitaan.
Moniammatillinen työote
Opiskelija ymmärtää moniammatillisen työotteen merkityksen, vahvuudet ja haasteet. Opiskelija lisää tietämystään mielenterveystyöstä/sosiaalialasta. Opiskelija tarkastelee moniammatillisuutta oman työnsä ja työyhteisönsä näkökulmasta
Sisältö
Orientaatio opintoihin
Erikoistumisopintojen ops
Opiskelutavat: etukäteistehtävät, lähiopetuspäivät, oppimistehtävät, kirjallisuus
Verkko-oppimisympäristöön tutustuminen
Tiedonhaku, kirjaston palvelut
Kehittämistehtävä
Moniammatillinen työote
Moniammatillisuus teoriassa ja käytäntönä, sosiaalialan peruskoulutuksen saaneet täydentävät osaamistaan psyykkisistä häiriöistä lapsilla ja nuorilla sekä lääkehoidosta. Psykiatriset sairaanhoitajat sekä muut mielenterveystyön koulutuksen saaneet täydentävät tietämystään sosiaalisesta tuesta ja verkostoista, sosiaalialan palvelujärjestelmästä ja lainsäädännöstä
Opiskelumateriaali
Erikoistumisopintojen OPS, ATK-aapinen
Isoherranen, Kaarina. Moniammatillinen yhteistyö. WSOY. 2005.
Isoherranen, Kaarina. Enemmän yhdessä – Moniammatillinen yhteistyö. WSOY. 2008.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Oppimistehtävät ja lähiopetus (luennot ja ryhmätyöt)
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi hyl0-K5