Johdatus rakennusinsinööriopintoihin
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IRTP0101 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | RT 2014 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2014-2015) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Laaja, Martti |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | I-RT-1N | 1.9.2014 – 20.12.2014 | Heikki Paananen | Suomi | 15.8.2014 – 21.9.2014 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii tuntemaan ammattialan tarjoamat rakennusinsinöörin vaihtoehtoiset työ- ja tehtäväkuvat työuran eri vaiheissa. Opiskelija tuntee koulutusohjelmansa rakenteen ja tavoitteet, tutkintonsa suoritusvaatimukset ja osaa suunnitella omia opintojaan sekä seuraamaan itse niiden edistymistä.
Opiskelija osaa perusteet opinnoissa hyödynnettävistä informaatiopalveluista ja verkko-oppimisympäristöistä. Opiskelija osaa tunnistaa oman pääasiallisen oppimistyylinsä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 54 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 21 h
- itsenäistä opiskelua 33 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Rakennustekniikan koulutusohjelman rakenne, tavoitteet ja sisältö. Rakennusinsinöörin tehtäväkuvat, tyypilliset työnantajat ja yritystoimintamahdollisuudet.
Informaatiopalveluiden ja verkko-oppimisympäristöjen käyttäminen. Oman oppimistyylin testi ja tulkinta. Opintorekisterin tilanteen seuraaminen.
Opiskelumateriaali
Opinto-opas, ammattikorkeakoulun ja toimialan toimijoiden www-sivut.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, yritysvierailut ja ammatissa toimivien rakennusinsinöörien esittäytymisluennot korkeakoululla. Tutustuminen informaatiopalveluihin ja verkko-oppimisympäristöön sekä niiden hyödyntämiseen.
Tulohaastattelu ja kehityskeskustelu.
Arviointikriteerit
Hyväksytty: Opiskelija osaa työelämän kannalta välttämättömät opintojakson asiat.
Arviointimenetelmät
Oman oppimissuunnitelman laatiminen. Hyväksytty / hylätty.