VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Turism (R-TR) > 2011 > Grunderna i marknadsföring (RTRP0201)

Grunderna i marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RTRP0201
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: R-TR 2011
Taso: Restonomi (AMK)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden förstår innehållen av marknadsföringens och kvalitetstänkandets grunder. Studeranden kan tillämpa marknadsorienterat synsätt i företagets marknadsföring och förstår kvalitetens betydelse för företagets framgång.

Opiskelijan työmäärä

arbetsmängden sammanlagt 130 h
-studier enligt läseordning 65 h
-egna studier 65 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

inga

Sisältö

kundorienterat marknadsföringssynsätt, marknadsföringens verksamhetsmiljö, affärsidé, marketing mix, kvalitet

Opiskelumateriaali

Blythe, Jim. 2001. Essentials of Marketing. 2nd ed. Harlow, Prentice Hall

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

föreläsningar, övningar och projektarbeten

Arviointikriteerit

1: studeranden förstår grunderna i marknadsföring och kvalitetstänkande
3: studeranden kan tillämpa teorierna i praktisk sammanhang
5: studeranden kan tillämpa teorierna i nya marknader

Arviointimenetelmät

numerisk bedömning 0-5
tentamen 90 %, projektuppgifter 10 %


Takaisin