VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Turism (R-TR) > 2010 > Vuosi 1 > Grunderna i marknadsföring I (RTA0301)

Grunderna i marknadsföring I

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RTA0301
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: R-TR 2010
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2010-2011)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Studeranden får förutsättningar för kreativ och resultatinriktad marknadsföring i företag och organisationer. Studeranden kan också forma en fungerande affärsidé och förverkliga den med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.

Opiskelijan työmäärä

Sammanlagd arbetsmängd 80t.
Närundervisning och tentamen 40t.
Självständigt arbete 40t.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Behövs inte

Sisältö

Marknadsföringens grundförutsättningar; intern och extern verksamhetsmiljö, konsumet- och köpbeteende. Formande av affärsidé segmentering och produktbeslut.

Opiskelumateriaali

Bergström, S. - Leppänen, A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy
Blythe, J. 2001. Essentials of Marketing. Harlow. Prentice Hall
Annat av läraren anvisat material

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Närundervisning, grupparbeten och tentamen

Arviointikriteerit

1. Studeranden vet vilka interna och externa faktorer som påverkar verksamheten. Kan forma en affärsidé på basen av omgivningen. Förstår begreppen inom marknadsföring.
3. Kan utöver tidigare följa upp marknadsföringens resultat och kan använda teorier i praktiken i olika konkurrenssituationer.
5. kan utöver tidigare analysera och sammanfoga teorier och använda dessa som verktyg för strategins förverkligande.

Arviointimenetelmät

numerisk bedömning (0-5) tentamen 80%, övningarbete 20%


Takaisin