Grunderna i marknadsföring II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RTA0202 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | R-TR 2010 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2010-2011) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Hellström, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Studeranden får färdigheter att kreativt och resultatinriktat förvrkliga marknadsföringen i företag och organisationer med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.
Opiskelijan työmäärä
Sammanlagd arbetsmängd 54t.
Närundervisning enligt schema 10t.
Självständiga studier 44t.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Grunderna i marknadsföring I
Sisältö
Företagets prissättnings- och tillgänglighetsbeslut, kvalitet som konkurrensmedel.
Opiskelumateriaali
Bergström, S. - Leppänen, A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy
Blythe, J. 2001. Essentials of Marketing. Harlow. Prentice Hall
Annat av läraren anvisat material
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, grupp- och övningsarbeten, projektarbete.
Arviointikriteerit
5. Studeranden har ett djupt förstående för marknadsföringens processer och kan förverkliga en kreativ och innovativ marknadsföringsplan med hjälp av marknadskommunikationens verktyg.
3. Studeranden förstår marknadsföringens processer och kan förverkliga en god marknadsföringsplan med hjälp av marknadskommunikationens verktyg.
1. Studeranden förstår marknadsföringens processer.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5)