VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Turism (R-TR) > 2009 > Grunderna i marknadsföring II (RTA0202)

Grunderna i marknadsföring II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RTA0202
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: R-TR 2009
Taso: Restonomi (AMK)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Hellström, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Studeranden får färdigheter att kreativt och resultatinriktat förvrkliga marknadsföringen i företag och organisationer med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.

Opiskelijan työmäärä

Sammanlagd arbetsmängd 54t.
Närundervisning enligt schema 10t.
Självständiga studier 44t.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Grunderna i marknadsföring I

Sisältö

Företagets prissättnings- och tillgänglighetsbeslut, kvalitet som konkurrensmedel.

Opiskelumateriaali

Bergström, S. - Leppänen, A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy
Blythe, J. 2001. Essentials of Marketing. Harlow. Prentice Hall
Annat av läraren anvisat material

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, grupp- och övningsarbeten, projektarbete.

Arviointikriteerit

5. Studeranden har ett djupt förstående för marknadsföringens processer och kan förverkliga en kreativ och innovativ marknadsföringsplan med hjälp av marknadskommunikationens verktyg.
3. Studeranden förstår marknadsföringens processer och kan förverkliga en god marknadsföringsplan med hjälp av marknadskommunikationens verktyg.
1. Studeranden förstår marknadsföringens processer.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5)


Takaisin