VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Turism (R-TR) > 2009 > Vuosi 2 > Turismprodukt (RRS1102)

Turismprodukt

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RRS1102
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: R-TR 2009
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2010-2011)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Salomaa, Kirsi
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Studeranden förstår och kan analysera olika turismprodukters egenskaper.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängden totalt: 81 h
- av vilka schemalagda studier 40 h
- av vilka självständiga studier 26 h
- av vilka grupparbeten 15 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Behövs ej.

Sisältö

Studeranden bekantar sig med olika produktgrupper. Nätverk inom turismen. Betydelse av kvalitet i turismprodukter. Gårdsturismprodukter. Konferensprodukter. Evenemangsprodukter. Företagsprodukter såsom incentiveprodukter.

Opiskelumateriaali

- Stephen J. Page & Joanne Connell (2006) Tourism. A modern synthesis. Thomson.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Utformning av en helhetsbild, aktiv frågeställning, aktiverande föreläsning, undervisningsdiskussion, inlärning genom att skriva, inlärningsuppgifter, ADB-stödda studier.

Arviointikriteerit

Vitsordet 5
Studeranden har förmågan att identifiera kritiska faktorer inom turismen och kan föreslå innovativa och välmotiverade utvecklingsåtgärder.
Vitsordet 3
Studeranden förstår turismproduktens framgångsfaktorer och klarar av att använda olika analysmetoder för att vidareutveckla produkten.
Vitsordet 1
Studeranden identifierar förutsättningarna för att lyckas med en turistprodukt och förstår vikten av sociala nätverk.

Arviointimenetelmät

I utvärderingen används en numerisk skala (0-5).
Studeranden visar sin kunskap genom aktivt deltagande och individuella samt grupp- arbetsprov. Utvärderingen sker även utgående från en skriftlig rapport och presentation av en turismprodukt.


Takaisin