VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Turism (R-TR) > 2009 > Vuosi 3 > Marknadsundersökning (RRA0503)

Marknadsundersökning

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RRA0503
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-TR 2009
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2011-2012)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2011-2012

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
59.1.2012 – 27.4.2012Thomas SabelRuotsi7.12.2011 – 15.1.2012

Osaamistavoitteet

Den studerande känner till olika marknadsundersökningsmetoder. Studeranden förstår vikten av marknadsundersökningar som underlag för beslutsfattande samt kan förhålla sig kritiskt till undersökningsresultat.

Opiskelijan työmäärä

Totalt antal arbetstimmar: 81
- varav närstudier: 39 h
- varav självstudier: 42 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet I ja II
Grunderna i marknadsföring I och II

Sisältö

Särdrag inom marknadsundersökning, olika forskningsmetoder, marketing management.

Opiskelumateriaali

- Hytönen, K. Isoviita, A. Lahtinen, J. 1991. Nyaste upplagan. Markkinoinnin erityistoiminnot. Avaintulos Oy.
- Lekvall, P. & Wahlbin, C. 2001. Information för marknadsföringsbeslut. Göteborg. IHM Publishing.
- Lotti, L. 1994. Markkinointitutkimuksen käsikirja. Espoo. Weilin & Göös.
- Seymour, D.T. 1992 eller nyare. Marknadsundersökningar med kvalitativa metoder. Göteborg. IHM förlag.
- Annat av läraren bestämt material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar och grupparbeten.

Arviointikriteerit

1 Studerande förstår grunderna i marknadsundersökningar
3 Studerande har en god förståelse för grunderna i marknadsundersökningar och kan tillämpa sina kunskaper i praktiken
5 Studerande har en utmärkt förståelse för grunderna i marknadsundersökningar och kan på ett utmärkt sätt tillämpa sina kunskaper i praktiken

Arviointimenetelmät

Tentamen (30%) och projektarbete (70%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin