VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Turism (R-TR) > 2009 > Vuosi 2 > Marknadskommunikation (RRA0502)

Marknadskommunikation

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RRA0502
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-TR 2009
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2010-2011)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Martin, Elina
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Målet är att ge insikt i de mest centrala begreppen vad beträffar reklam och övrig marknadskommunikation, bekanta sig med marknadsföringens särdrag inom hotell- och restaurangbranschen. Den studerande förstår marknadskommunikationens roll för företagets framgång. Den studerande kan använda sig av marknadskommunikationens olika delområden i sitt arbete.

Sisältö

Personligt säljarbete, reklam, sales promotion, public relations, konsumentbeteende.

Opiskelumateriaali

- Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin &Göös.
- Annat av läraren bestämt material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningsarbeten och projektarbete.

Arviointimenetelmät

Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin