Marknadskommunikation
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RRA0502 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-TR 2008 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Martin, Elina |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Osaamistavoitteet
Målet är att ge insikt i de mest centrala begreppen vad beträffar reklam och övrig marknadskommunikation, bekanta sig med marknadsföringens särdrag inom hotell- och restaurangbranschen. Den studerande förstår marknadskommunikationens roll för företagets framgång. Den studerande kan använda sig av marknadskommunikationens olika delområden i sitt arbete.
Sisältö
Personligt säljarbete, reklam, sales promotion, public relations, konsumentbeteende.
Opiskelumateriaali
- Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin &Göös.
- Annat av läraren bestämt material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningsarbeten och projektarbete.
Arviointimenetelmät
Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).