Grunderna i marknadsföring
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | RRA0501 |
| Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
| OPS: | R-TR 2008 |
| Taso: | Restonomi (AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 1 (2008-2009) |
| Laajuus: | 5 op |
| Vastuuopettaja: | Martin, Elina |
| Opetuskieli: | Ruotsi |
Osaamistavoitteet
Den studerande förstår innehållet i begreppen marknadsföring och kvalitet. Den studerande bekantar sig med marknadsföringens olika delområden samt med olika kvalitetssystem och standarder. Dessutom känner den studerande till innehållet i en marknadsföringsplan samt förstår sambandet mellan kvalitetsstyrning och företagsekonomi.
Sisältö
Marknadsföringens delområden, marknadsföringsplan, kvalitetssystem.
Opiskelumateriaali
- Bergström, S. - Leppänen, A. 1997. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kap. 1-4. Helsinki. Oy Edita Ab.
- Echeverri, P. & Edvardsson, B. 2002. Marknadsföring i tjänsteekonomin, kap 2.5. Lund Studentlitteratur.
- Annat av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, handledda övningar och grupparbeten.
Arviointimenetelmät
Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).
