Grunderna i marknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RRA0501 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-RB 2007 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2007-2008) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Martin, Elina |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Osaamistavoitteet
Den studerande förstår innehållet i begreppen marknadsföring och kvalitet. Den studerande bekantar sig med marknadsföringens olika delområden samt med olika kvalitetssystem och standarder. Dessutom känner den studerande till innehållet i en marknadsföringsplan samt förstår sambandet mellan kvalitetsstyrning och företagsekonomi.
Sisältö
Marknadsföringens delområden, marknadsföringsplan, kvalitetssystem.
Opiskelumateriaali
- Bergström, S. - Leppänen, A. 1997. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kap. 1-4. Helsinki. Oy Edita Ab.
- Echeverri, P. & Edvardsson, B. 2002. Marknadsföring i tjänsteekonomin, kap 2.5. Lund Studentlitteratur.
- Annat av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, handledda övningar och grupparbeten.
Arviointimenetelmät
Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).