Turismprodukt
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | RRS1102 | 
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot | 
| OPS: | R-RB 2006 | 
| Taso: | Restonomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2007-2008) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Salomaa, Kirsi | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Toteutukset lukuvuonna 2007-2008
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|
| 2 | 7.1.2008 – 2.5.2008 | Kirsi Salomaa | Ruotsi | 10.12.2007 – 11.1.2008 | 
Osaamistavoitteet
Studeranden förstår och kan analysera olika turismprodukters egenskaper.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängden totalt: 81 h
- av vilka schemalagda studier 40 h
- av vilka självständiga studier 26 h
- av vilka grupparbeten 15 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Behövs ej.
Sisältö
Studeranden bekantar sig med olika produktgrupper. Nätverk inom turismen. Betydelse av kvalitet i turismprodukter. Gårdsturismprodukter. Konferensprodukter. Evenemangsprodukter. Företagsprodukter såsom incentiveprodukter.
Opiskelumateriaali
- Stephen J. Page & Joanne Connell (2006) Tourism. A modern synthesis. Thomson.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Utformning av en helhetsbild, aktiv frågeställning, aktiverande föreläsning, undervisningsdiskussion, inlärning genom att skriva, inlärningsuppgifter, ADB-stödda studier.
Arviointikriteerit
Vitsordet 5
Studeranden har förmågan att identifiera kritiska faktorer inom turismen och kan föreslå innovativa och välmotiverade utvecklingsåtgärder.
Vitsordet 3
Studeranden förstår turismproduktens framgångsfaktorer och klarar av att använda olika analysmetoder för att vidareutveckla produkten.
Vitsordet 1
Studeranden identifierar förutsättningarna för att lyckas med en turistprodukt och förstår vikten av sociala nätverk.
Arviointimenetelmät
I utvärderingen används en numerisk skala (0-5).
Studeranden visar sin kunskap genom aktivt deltagande och individuella samt grupp- arbetsprov. Utvärderingen sker även utgående från en skriftlig rapport och presentation av en turismprodukt.
