Marknadskommunikation
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | RRA0502 | 
| Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot | 
| OPS: | R-RB 2006 | 
| Taso: | Restonomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2007-2008) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Martin, Elina | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Osaamistavoitteet
Målet är att ge insikt i de mest centrala begreppen vad beträffar reklam och övrig marknadskommunikation, bekanta sig med marknadsföringens särdrag inom hotell- och restaurangbranschen. Den studerande förstår marknadskommunikationens roll för företagets framgång. Den studerande kan använda sig av marknadskommunikationens olika delområden i sitt arbete.
Sisältö
Personligt säljarbete, reklam, sales promotion, public relations, konsumentbeteende.
Opiskelumateriaali
- Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin &Göös.
- Annat av läraren bestämt material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningsarbeten och projektarbete.
Arviointimenetelmät
Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).
