Grunderna i marknadsföring
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | RRA0501 | 
| Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot | 
| OPS: | R-RB 2006 | 
| Taso: | Restonomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 1 (2006-2007) | 
| Laajuus: | 5 op | 
| Vastuuopettaja: | Martin, Elina | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|
| 2 | 8.1.2007 – 4.5.2007 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 11.12.2006 – 14.1.2007 | 
Osaamistavoitteet
Den studerande förstår innehållet i begreppen marknadsföring och kvalitet. Den studerande bekantar sig med marknadsföringens olika delområden samt med olika kvalitetssystem och standarder. Dessutom känner den studerande till innehållet i en marknadsföringsplan samt förstår sambandet mellan kvalitetsstyrning och företagsekonomi.
Sisältö
Marknadsföringens delområden, marknadsföringsplan, kvalitetssystem.
Opiskelumateriaali
- Bergström, S. - Leppänen, A. 1997. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kap. 1-4. Helsinki. Oy Edita Ab. 
- Echeverri, P. & Edvardsson, B. 2002. Marknadsföring i tjänsteekonomin, kap 2.5. Lund Studentlitteratur. 
- Annat av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, handledda övningar och grupparbeten.
Arviointimenetelmät
Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).
