Boknings- och receptionsfunktioner
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | RRA0402 | 
| Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot | 
| OPS: | R-RB 2005 | 
| Taso: | Restonomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 1 (2005-2006) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Martin, Elina | 
| Opetuskieli: | Ruotsi | 
Osaamistavoitteet
Studeranden behärskar olika delar av hotellens servicesystem.
Sisältö
Delarna av hotellets servicehelhet. Terminologi och begrepp. Olika kundgrupper. Bokningssystem och receptionsfunktioner, bokningsprogram (ADB), upprätthållande av bokningsregister. Kundservice i receptionen. Organisationens och avdelningars samarbete. Introduktion till informationssystem inom hotellindustrin, reservationssystem och operativa egenskaper.
Opiskelumateriaali
- Kasavana, M.-Cachill, J. 1992. Managing computers in the hospitality industry. East Lansing.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, projektarbete.
Arviointimenetelmät
Projektarbete och tentamen. Numerisk bedömning (0-5).
