Matkailutuote
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHS1102 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | R-MR 2011V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2012-2013) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Salomaa, Kirsi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2012-2013
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
7 | 3.9.2012 – 21.12.2012 | Mikael Alaviitala | Suomi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää ja pystyy jäsentämään erilaisten matkailutuotteiden ominaisuudet.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 81 h.
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40 h
- mistä itsenäistä opiskelua 26 h
- mistä ryhmätyöskentelyä 15 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja/esitaitoja ei tarvita
Sisältö
Erilaisiin tuoteryhmiin tutustuminen. Verkottuminen matkailussa. Laadun merkitys matkailutuotteissa. Maaseututuotteet. Kokoustuotteet. Tapahtumatuotteet. Yritystuotteet kuten kannustetuotteet.
Opiskelumateriaali
- Stephen J. Page & Joanne Connell (2006) Tourism. A modern synthesis. Thomson..
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, opetuskeskustelu, kirjoittamalla oppiminen, oppimistehtävät, tietokoneavusteinen opiskelu.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija tunnistaa matkailutuotteen kriittiset tekijät sekä osaa innovatiivisetsi ja perustellusti ehdottaa kehittämistoimenpiteitä.
Hyvä 3
Opiskelija ymmärtää matkailutuotteen menestystekijät ja osaa soveltaa analyysimenetelmiä sen kehittämisessä.
Tyydyttävä 1
Opiskelija tunnistaa menestyvän matkailutuotteen ehdot ja vaatimukset sekä ymmärtää verkostoitumisen tärkeyden.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella, tiimityönä tehtävillä työnäytteillä sekä yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös matkailutuotteesta tehtävän kirjallisen raportin ja esityksen perusteella.