VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Matkailu (R-MR) > 2011V > Vuosi 3 > Palveluyrityksen johtaminen (RHP0205)

Palveluyrityksen johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHP0205
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: R-MR 2011V
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2013-2014)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Peltola, Mikko
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
147.1.2014 – 30.5.2014Mikko PeltolaSuomi9.12.2013 – 10.1.2014

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa perusvalmiudet toimia palveluyrityksen esimiehenä ja kehittäjänä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä noin 81 h verkko-ohjattua opiskelua.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja/esitietoja ei tarvita.

Sisältö

Johtamistyön osa-alueet ja esimiehen vastuu, organisaatiorakenteet, johtamistyylit, delegointi, motivoiva johtaminen, muutosten johtaminen, palaute, tiimityö ja konfliktien hallinta.

Opiskelumateriaali

Aaltio, I. (2008). Johtajuus lisäarvona. Helsinki: WSOY.
Muu opettajan jakama materiaali, kuten artikkelit.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kirjallisuuteen perustuvat verkkotehtävät. 30 h.
Verkkotehtävien kommentointi virtuaalisesti. 10 h.
Raporttimuotoinen kotitentti. 40 h.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5

Opiskelija osaa arvioida palveluyrityksen johtamiseen liittyvää teoreettista taustaa suhteessa palvelualan työelämään ja toimimiseen esimiestehtävissä. Opiskelija osaa arvioida ja vertailla johtamisen teorioita kriittisesti ja perustellen.

Hyvä 3

Opiskelija kykenee yhdistämään palveluyrityksen johtamiseen liittyvän teoreettisen taustan palvelualan työelämään ja toimimiseen esimiestehtävissä. Hän osaa analysoida ja yhdistää keskeisiä johtamisen teorioita.

Tyydyttävä 1

Opiskelija tuntee keskeisen palveluyrityksen johtamiseen liittyvän teoreettisen taustan. Hän hallitsee keskeiset johtamisen käsitteet ja määritelmät.

Arviointimenetelmät

Virtuaalitehtävät 40 %.
Tehtävien kommentointi 10 %.
Kotitentti 50 %.
Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin