Opinnot ja tiedonhankinta
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHP0101 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | R-MR 2011V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2011-2012) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Vaahtoniemi, Saila |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
13 | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Saila Vaahtoniemi | Suomi | 19.8.2011 – 9.9.2011 |
14 | 29.8.2011 – 27.4.2012 | Eliisa Lahola | Suomi | 19.8.2011 – 9.9.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy ammattikorkeakoulun toimintoihin, oppimisympäristöön ja -yhteisöön sekä oman alan ammattikuvaan. Opiskelija sisäistää koulutusohjelmansa rakenteen, tutkintonsa suoritusvaatimukset ja laatii oman opintosuunnitelmansa. Opiskelija oppii käyttämään tiedonhaku- ja informaatiopalveluja. Opiskelija sitoutuu opintoihinsa, ottaa vastuun oppimisestaan ja oppii arvioimaan omaa työskentelyään ja suorituksiaan sekä suunnittelemaan opintojaan työelämään suuntautuen.
Opiskelijan työmäärä
Lähiopetus 26h. itsenäinen opiskelu 28h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei edeltäviä opintoja
Sisältö
Ammattikorkeakoulun opiskeluympäristö ja tukitoiminnot (Winhan ja ATKn käyttö, opinto-ohjaus ja opintotuki, terveydenhoito ja liikuntapalvelut, kansainväliset asiat, verkko-opinnot, kirjastopalvelut ja tiedonhakujärjestelmät sekä opiskelijayhdistystoiminta. Oma koulutusohjelma (myös suuntaavat opinnot) ja erilaiset opiskelumenetelmät. Oman alan ammattikuva ja työtehtävät. Tulohaastattelu ja kehityskeskustelu.
Opiskelumateriaali
Opiskelijan opas, koulutusohjelman opintosuunnitelma, ATK-aapinen, VAMK:n www sivut ja kirjaston tuottama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, henkilökohtaisen opinto-ohjelman laatiminen ja sen pohjalta ohjauskeskustelut. Ryhmäytymiseen liittyvää toimintaa ja itsenäistä työskentelyä.
Arviointikriteerit
Hyväksytty
Opiskelija perehtyy ammattikorkeakoulun toimintaan osallistumalla kaikkiin lähiopetustunteihin, tulohaastatteluun ja kevään kehityskeskusteluun sekä tekee itselleen kirjallisen opintosuunnitelman
Arviointimenetelmät
Henkilökohtaisen opinto-ohjelman laatiminen, tiedonhankinnan harjoitusten suorittaminen. Tulohaastattelu ja kehityskeskustelu. Arvioidaan suoritettu/hylätty.