VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Matkailu (R-MR) > 2011 > Markkinoinnin perusteet (RMRP0201)

Markkinoinnin perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RMRP0201
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: R-MR 2011
Taso: Restonomi (AMK)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
129.8.2011 – 1.6.2012Päivi BjörkmanSuomi19.8.2011 – 9.9.2011
224.10.2011 – 2.3.2012Päivi BjörkmanSuomi3.10.2011 – 30.10.2011
329.10.2012 – 1.3.2013Päivi BjörkmanSuomi8.10.2012 – 29.10.2012
429.10.2012 – 1.3.2013Päivi BjörkmanSuomi8.10.2012 – 29.10.2012

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa valmiudet toteuttaa luovasti ja tuloksellisesti markkinointia yrityksissä ja yhteisöissä sekä osaa laatia toimivan liikeidean ja toteuttaa sitä markkinoinnin kilpailukeinoja käyttäen.

Opiskelijan työmäärä

työmäärä yht. 135 h
lähitunnit ja tentti 65 h
itsenäinen työskentely 70 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

ei tarvita

Sisältö

Markkinoinnin lähtökohdat, sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö, kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen. Liikeidean laatiminen, segmentointi ja tuotepäätökset. Suomalaisen vähittäiskaupan toiminta. Yrityksen hinta- ja saatavuuspäätökset ja laatu kilpailukeinona.

Opiskelumateriaali

Bergström, S. - Leppänen, A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy.
Blythe, J. 2001. Essentials of Marketing. Harlow. Prentice Hall. (osittain)
muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, pienryhmä- ja harjoitustyöt, projetityö ja yrityskäynnit.

Arviointikriteerit

1: Tietää, mitkä ulkoiset ja sisäiset tekijät vaikuttavat yrityksen toimintaan. Osaa laatia liikeidean ympäristön mukaan. Ymmärtää markkinointikäsitteiden sisällön ja markkinoinnin prosesseja.
3: Edellisen lisäksi osaa seurata markkinoinnin tuloksellisuutta ja soveltaa teorioita käytännön tasolla erilaisissa kilpailutilanteissa.
5: Edellisten lisäksi osaa analysoida ja yhdistellä markkinoinnin teorioita ja käyttää niitä innovatiivisesti yrityksen strategian työkaluina.

Arviointimenetelmät

numeerinen arviointi (0-5)
tentti 80 %
harjoitustyöt ja raportit 20 %


Takaisin