VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Matkailu (R-MR) > 2010V > Markkinointiviestintä (RTA0502)

Markkinointiviestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RTA0502
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-MR 2010V
Taso: Restonomi (AMK)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
225.10.2010 – 29.4.2011Päivi BjörkmanSuomi4.10.2010 – 29.10.2010
324.10.2011 – 27.4.2012Päivi BjörkmanSuomi3.10.2011 – 30.10.2011
47.1.2013 – 24.5.2013Päivi BjörkmanSuomi7.12.2012 – 7.1.2013

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija perehtyy esimerkkien avulla palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeisiin käsitteisiin ja niiden käytännön sovelluksiin. Opiskelija ymmärtää hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestymisen kannalta. Opiskelija osaa käyttää markkinointiviestinnän eri osat hyväkseen.

Opiskelijan työmäärä

yht. 80 h
lähiopetus ja tentti 40 h
tehtävä 20 h
tenttiin valmistautuminen 20 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

markkinoinnin perusteet

Sisältö

Kuluttajakäyttäytyminen, yhteisöviestintä, markkinointiviestintä, mainonta, myynninedistäminen, suhde- ja tiedotustoiminta, design management sekä kansainvälinen markkinointiviestintä.

Opiskelumateriaali

Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin & Göös.
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 40 h, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt 40 h

Arviointikriteerit

1: Osaa hahmottaa, mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan ostokäyttäytymisee. Ymmärtää palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet ja hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestyksen kannalta. Tunnistaa yrityksen sidosryhmät.

3: Edellisen lisäksi osaa analysoida kulutus- ja ostokäyttäytymistä. Osaa tehdä kokonaisvaltaisen sisäisen ja ulkoisen markkinointiviestinnän suunnitelman ja osaa lähestyä eri tavoin eri sidosryhmiä.

5: Edellisten lisäksi osaa käyttää perinteisiä markkinointiviestinnän keinooja ja osaa soveltaa ajattelua luovasti ja loogisesti myös uusiin viestimiin ja yllättäviin tilanteisiin.

Arviointimenetelmät

Ryhmätöiden raportit ja etätehtävä 20 %, tentti 80 %. Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin