Markkinointiviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RTA0502 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-MR 2010V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Björkman, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
2 | 25.10.2010 – 29.4.2011 | Päivi Björkman | Suomi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
3 | 24.10.2011 – 27.4.2012 | Päivi Björkman | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
4 | 7.1.2013 – 24.5.2013 | Päivi Björkman | Suomi | 7.12.2012 – 7.1.2013 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija perehtyy esimerkkien avulla palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeisiin käsitteisiin ja niiden käytännön sovelluksiin. Opiskelija ymmärtää hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestymisen kannalta. Opiskelija osaa käyttää markkinointiviestinnän eri osat hyväkseen.
Opiskelijan työmäärä
yht. 80 h
lähiopetus ja tentti 40 h
tehtävä 20 h
tenttiin valmistautuminen 20 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
markkinoinnin perusteet
Sisältö
Kuluttajakäyttäytyminen, yhteisöviestintä, markkinointiviestintä, mainonta, myynninedistäminen, suhde- ja tiedotustoiminta, design management sekä kansainvälinen markkinointiviestintä.
Opiskelumateriaali
Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin & Göös.
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 40 h, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt 40 h
Arviointikriteerit
1: Osaa hahmottaa, mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan ostokäyttäytymisee. Ymmärtää palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet ja hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestyksen kannalta. Tunnistaa yrityksen sidosryhmät.
3: Edellisen lisäksi osaa analysoida kulutus- ja ostokäyttäytymistä. Osaa tehdä kokonaisvaltaisen sisäisen ja ulkoisen markkinointiviestinnän suunnitelman ja osaa lähestyä eri tavoin eri sidosryhmiä.
5: Edellisten lisäksi osaa käyttää perinteisiä markkinointiviestinnän keinooja ja osaa soveltaa ajattelua luovasti ja loogisesti myös uusiin viestimiin ja yllättäviin tilanteisiin.
Arviointimenetelmät
Ryhmätöiden raportit ja etätehtävä 20 %, tentti 80 %. Numeerinen arviointi (0-5).