VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Matkailu (R-MR) > 2010V > Vuosi 1 > Markkinoinnin perusteet I (RMA0301)

Markkinoinnin perusteet I

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RMA0301
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: R-MR 2010V
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2010-2011)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2010-2011

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
33.1.2011 – 4.3.2011Päivi BjörkmanSuomi7.12.2010 – 9.1.2011
43.1.2011 – 29.4.2011Päivi BjörkmanSuomi7.12.2010 – 9.1.2011

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa valmiudet toteuttaa luovasti ja tuloksellisesti markkinointia yrityksissä ja yhteisöissä sekä osaa laatia toimivan liikeidean ja toteuttaa sitä markkinoinnin kilpailukeinoja käyttäen.

Opiskelijan työmäärä

työmäärä yht. 80 h
lähitunnit ja tentti 40 h
itsenäinen työskentely 40 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

ei tarvita

Sisältö

Markkinoinnin lähtökohdat; sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö, kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen. Liikeidean laatiminen, segmentointi ja tuotepäätökset. Suomalaisen vähittäiskaupan toiminta.

Opiskelumateriaali

Bergström, S. - Leppänen, A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy

Blythe, J. 2001. Essentials of Marketing. Harlow. Prentice Hall (luennoitsijan ilm. osat)

muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

lähiopetus 40 h
ryhmätyöt 20 h
valmistautuminen tenttiin 20 h

Arviointikriteerit

1 Tietää, mitkä sisäiset ja ulkoiset tekijät vaikuttavat yrityksen toimintaan. Osaa laatia liikeidean ympäristön mukaan. Ymmärtää markkinointikäsitteiden sisällön.

3: Edellisen lisäksi osaa seurata markkinoinnin tuloksellisuutta ja soveltaa teorioita käytännön tasolla erilaisissa kilpailutilanteissa.

5: Edellisten lisäksi osaa analysoida ja yhdistellä markkinoinnin teorioita ja käyttää niitä yrityksen strategian toteuttamisen työkaluina.

Arviointimenetelmät

numeerinen arviointi (0-5) tentti 80 %, etätyö 20 %


Takaisin