Markkinoinnin perusteet I
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | RMA0301 |
| Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
| OPS: | R-MR 2010V |
| Taso: | Restonomi (AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 1 (2010-2011) |
| Laajuus: | 3 op |
| Vastuuopettaja: | Björkman, Päivi |
| Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|
| 3 | 3.1.2011 – 4.3.2011 | Päivi Björkman | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
| 4 | 3.1.2011 – 29.4.2011 | Päivi Björkman | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa valmiudet toteuttaa luovasti ja tuloksellisesti markkinointia yrityksissä ja yhteisöissä sekä osaa laatia toimivan liikeidean ja toteuttaa sitä markkinoinnin kilpailukeinoja käyttäen.
Opiskelijan työmäärä
työmäärä yht. 80 h
lähitunnit ja tentti 40 h
itsenäinen työskentely 40 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
ei tarvita
Sisältö
Markkinoinnin lähtökohdat; sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö, kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen. Liikeidean laatiminen, segmentointi ja tuotepäätökset. Suomalaisen vähittäiskaupan toiminta.
Opiskelumateriaali
Bergström, S. - Leppänen, A. 2003. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita Prima Oy
Blythe, J. 2001. Essentials of Marketing. Harlow. Prentice Hall (luennoitsijan ilm. osat)
muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
lähiopetus 40 h
ryhmätyöt 20 h
valmistautuminen tenttiin 20 h
Arviointikriteerit
1 Tietää, mitkä sisäiset ja ulkoiset tekijät vaikuttavat yrityksen toimintaan. Osaa laatia liikeidean ympäristön mukaan. Ymmärtää markkinointikäsitteiden sisällön.
3: Edellisen lisäksi osaa seurata markkinoinnin tuloksellisuutta ja soveltaa teorioita käytännön tasolla erilaisissa kilpailutilanteissa.
5: Edellisten lisäksi osaa analysoida ja yhdistellä markkinoinnin teorioita ja käyttää niitä yrityksen strategian toteuttamisen työkaluina.
Arviointimenetelmät
numeerinen arviointi (0-5) tentti 80 %, etätyö 20 %
