Matkailun maailma
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHS1101 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | R-MR 2009V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2010-2011) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Salomaa, Kirsi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
5 | 25.10.2010 – 4.3.2011 | Mikael Alaviitala | Suomi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
6 | 3.1.2011 – 27.5.2011 | Mikael Alaviitala | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää matkailun maantieteellisen aluejaon perusteet ja osaa soveltaa sitä viitekehyksenä matkailutuotteiden suunnittelussa.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 81 h.
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 12 h
- mistä vituaalisia luentoja ja ohjeistusta 28 h
- mistä itsenäistä opiskelua 23 h
- mistä ryhmätyöskentelyä 18 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Matkailun toimintaympäristö.
Sisältö
Kansainvälisen matkailun merkitys globaalina ilmiönä. Matkailualueiden erilaiset vetovoimat. Sijaintimaantiede. Eri maantieteelliset alueet ja niiden vetovoimat. Suomen kilpailijamaat.
Opiskelumateriaali
- Vuoristo, K-V. (2003) Matkailun maailma. WSOY.
- Boniface B & C. Cooper (2009). Worldwide destinations. 5th edition.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Virtuaaliluennot, virtuaaliset oppimistehtävät, virtuaalikeskustelut, harjoitustyö.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Osaa itsenäisesti luokitella matkailualueet relevantilla tavalla ja soveltaa luokittelua tuotekehityksessä ja markkinoinnissa.
Hyvä 3
Tunnistaa matkalualan menestystekijät ja osaa analysoida menestystekijöiden merkityksiä erilaisissa konteksteissa.
Tyydyttävä 1.
Opiskelija ymmärtää matkailun maantieteellisen aluejaon perusteet ja tunnistaa tietyt kausaalisuudet.
Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien (40%) ja kohde-esittelyn (40%) perusteella numeerisella skaalalla (0-5). Opintojaksoon kuuluu lisäksi karttatentti (20%). Aktiivinen läsnäolo opetuksessa on edellytys opintojakson suorittamiselle.