Hankeharjoitus (ma)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RMS1301 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-MR 2009 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Smeds, Peter |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 3.1.2011 – 4.3.2011 | Peter Smeds | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
2 | 24.10.2011 – 2.3.2012 | Peter Smeds | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
3 | 24.10.2011 – 27.4.2012 | Peter Smeds | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa kaikkia aiemmin oppimiaan asioita matkailuhankkeen käytännön suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Keskeisenä oppimistavoitteena on, että opiskelija sisäistää kriittisen arvioinnin merkityksen hanketyöskentelyssä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 4
- aloitusluento
- henkilö- / ryhmäkohtainen ohjaus sekä palautekeskustelu 4
tuntia per henkilö / ryhmä
-mistä itsenäistä opiskelua 127
- itsenäinen projektityöskentely
- Hankesuunnitelman, kirjallisen loppuraportin ja esitysmateriaalin
teko
- verkkopohjaiset opinnot
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Matkailuelämysten tuottaminen
Sisältö
Tarvelähtöisen hankkeen toteuttaminen elinkeinon toimeksiantona. Hankesuunnitelman laatiminen sekä hankkeen suunnitelman mukainen toteuttaminen, Tulosten kriittinen arviointi hankesuunnitelman pohjalta.
Opiskelumateriaali
Silverberg, P. 2004. Ideasta projektiksi. Helsinki. .
Toteutettujen hankkeiden hankesuunnitelmat ja projektiraportit.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, henkilökohtainen/ryhmäkohtainen ohjaus, projektiopiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu, kirjoittamalla oppiminen, ongelmaperusteinen oppiminen.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida projektin toteutusta, vertailla tuloksia alkuperäiseen hankesuunnitelmaan sekä perustella lopputulokseen vaikuttaneita tekijöitä (kyky arvioida toteutusratkaisujen arvoa ajatellen hankkeen lopputulosta). Opiskelija pystyy luomaan joitain uutta olemassa olevan tiedon pohjalta (synteesi). Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti johtaa ja hallita projektityöskentely prosessia.
Hyvä 3
Osaa soveltaa osaamistaan matkailuhankkeen käytännön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa sekä osaa käyttää hankkimaansa tietoa oikeassa tilanteessa. Ymmärtää hankekokonaisuuden osat ja niiden väliset suhteet.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa projektityöskentelyn peruslähtökohdat sekä tunnistaa tarvelähtöisen projektin toteutusedellytykset. Opiskelija osaa toteuttaa matkailu elinkeinoon liittyvän hankkeen tietyssä toimintaympäristössä.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5). Arviointi tapahtuu toteutetun hankkeen pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen Projektiraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan itsearviointi hankkeen toteutuksesta.