Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen I
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RMA0402 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | R-MR 2009 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Liedes, Pia |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 25.10.2010 – 4.3.2011 | Pia Liedes | Suomi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
2 | 3.1.2011 – 29.4.2011 | Pia Liedes | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
3 | 24.10.2011 – 2.3.2012 | Pia Liedes | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
4 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Pia Liedes | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Opiskelijalla on valmius ilmaista itseään työelämän vaihtuvissa tilanteissa. Hän osaa laatia argumentoivia tekstejä, ja ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa. Opintojaksolla hahmotetaan omaa viestijäkuvaa ja kehitytään esiintyjänä havainnoimalla sekä omia että muiden esityksiä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 54 h.
- työjärjestyksessä 26 h.
- itsenäistä opiskelua 28 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tiedottava viestintä.
Sisältö
Argumentointi, tekstianalyysi, suullinen esittäminen,
sanaton viestintä.
Opiskelumateriaali
Alajärvi ym. 2002. Työelämän viestintä. WSOY. Porvoo.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Osallistuminen luento-opetukseen, suoritetut harjoitustehtävät. Luennot ja keskustelut 18 h, esitykset ja niiden havainnointi 8 h, itsenäinen opiskelu: tiedonhankinta ja aiheeseen perehtyminen 8 h, verkkotehtävät 20 h.
Arviointikriteerit
1=Pystyy nimeämään argumentointikeinoja sekä toimimaan työelämän vuorovaikutustilanteissa.
3=Osaa analysoida ja käyttää argumentointikeinoja. Pystyy toimimaan tarkoituksenmukaisesti työelämän vuorovaikutustilanteissa.
5=Osaa analysoida ja käyttää argumentointikeinoja monipuolisesti. Pystyy toimimaan tarkoituksenmukaisesti ja taitavasti työelämän vuorovaikutustilanteissa. Pystyy arvioimaan omaa ja muiden viestintäosaamista.
Arviointimenetelmät
Osallistuminen luento-opetukseen, suoritetut harjoitustehtävät. Numeerinen 0-5.