Matkailualan englanti I
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | RMA0101 |
| Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
| OPS: | R-MR 2009 |
| Taso: | Restonomi (AMK) |
| Laajuus: | 2 op |
| Vastuuopettaja: | Piltti, Ulla |
| Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 24.8.2009 – 24.10.2009 | Ulla Piltti | Suomi | 14.8.2009 – 20.9.2009 |
| 2 | 4.1.2010 – 1.5.2010 | Camilla Harald | Suomi | 7.12.2009 – 10.1.2010 |
| 3 | 30.8.2010 – 17.12.2010 | Ulla Piltti | Suomi | 20.8.2010 – 19.9.2010 |
| 4 | 3.1.2011 – 29.4.2011 | Ulla Piltti | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
| 5 | 29.8.2011 – 30.12.2011 | Ulla Piltti | Suomi | 19.8.2011 – 9.9.2011 |
| 6 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Ulla Piltti | Ruotsi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija perehtyy ravitsemisalan ammattikieleen siten, että hän pystyy kommunikoimaan erilaisissa alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 54h; lähiopetus 26h, itsenäinen opiskelu ja tehtävät 22h, suulliset ja kirjalliset testit 6h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lukion oppimäärä tai vastaava
Sisältö
Gastronominen sanasto, asiakaspalvelutilanteet, ravintola-alan yritykset, ravintola- ja ruokakulttuurit
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luokkaopetus, pari- ja ryhmätyöt, tehtävät, itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
Arvosana 1: Opiskelija osaa ammattialan perussanaston, pystyy käyttämään kieltä tyydyttävästi ja ymmärtää helppoa ammattitekstiä.
Arvosana 3: Opiskelija hallitsee ammattialan sanaston, selviytyy työelämän suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista hyvin ja ymmärtää ammattitekstejä.
Arvosana 5: Opiskelija hallitsee alan suullisen ja kirjallisen ammattikielen erinomaisesti, kommunikoi sujuvasti eri viestintätilanteissa ja ymmärtää alan tekstejä vaikeusksitta.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, tehtävät, suulliset ja kirjalliset testit.
