Matkatoimistopalvelut ja varausjärjestelmät
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHA0302 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-MR 2009 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Kuivila, Raimo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
9 | 4.1.2010 – 29.5.2010 | Raimo Kuivila | Suomi | 7.12.2009 – 10.1.2010 |
10 | 8.3.2010 – 29.5.2010 | Raimo Kuivila | Suomi | 15.2.2010 – 14.3.2010 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää matkatoimiston merkityksen jakelukanavana matkailuelinkeinossa ja on tutustunut merkittävimpiin matkatoimistojen varausjärjestelmiin.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40
-mistä itsenäistä opiskelua 41
- Oppimistehtävät, tenttiin valmistautuminen
Moni-muoto opiskelijat
Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 21
-mistä itsenäistä opiskelua 60
- Oppimistehtävät, tenttiin valmistautuminen,
verkkopohjaiset opinnot
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei
Sisältö
Matkatoimistoelinkeinon rakenne ja varauskanavat matkailussa. Amadeus Pro Tempo-järjestelmän alkeet. Aikataulutietojen haku eri lähteistä.
Opiskelumateriaali
- Verhelä, P. 2000. Matkatoimistopalvelut. Helsinki. Edita.
- Amadeus Pro Tempo.
- Aikataulukirjat ja manuaalit.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, oppimistehtävät, tietokoneavusteinen opiskelu.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa arvioida, luokitella, selittää ja perustella matkatoimistopalveluihin liittyviä ominaispiirteitä ja käsitteitä. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti hyödyntää varausjärjestelmiä ja luoda uusia ratkaisuja asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Hyvä 3
Osaa soveltaa matkatoimistopalvelujen ominaispiirteitä ja käsitteitä oikeassa tilanteessa sekä osaa käyttää varausjärjestelmiä asiakaslähtöisesti.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa matkatoimistopalvelujen ominaispiirteet ja käsitteet ja osaa käyttää varausjärjestelmien perustoimintoja.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella ja yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös kirjallisen tentin perusteella.