VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Matkailu (R-MR) > 2008 > Vuosi 2 > Matkailutuotteen kehitys (RHS1103)

Matkailutuotteen kehitys

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHS1103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: R-MR 2008
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2009-2010)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Martin, Elina
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2009-2010

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
48.3.2010 – 1.5.2010Peter SmedsSuomi15.2.2010 – 14.3.2010

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija pystyy analysoimaan asiakkaiden kulutuskäyttäytymistä ja osaa verrata erilaisia kulutuskäyttämismalleja. Opiskelija osaa soveltaa asiakaslähtöistä matkailutuotesuunnittelua ja kokonaisvaltaista laatuajattelua. Opiskelija ymmärtää matkailutuotteiden erilaistamisen merkityksen.

Sisältö

Asiakaslähtöisyys tuotekehittelyssä. Asiakassegmentointi. Matkailutuotteen koostaminen ja sen paketointi. Matkailutuotteen kehitysprosessi. Tuotteen hinnoittelu, kannattavuus sekä ympäristö- ja laatuvaatimukset. Matkailutuotteen markkinointi ja jakelutiet.

Opiskelumateriaali

- Kompula, R. - Boxberg, M. 2002. Matkailuyrityksen tuotekehitys. Helsinki. Edita.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, opetuskeskustelu, kirjoittamalla oppiminen, oppimistehtävät, porinaryhmät, case-harjoitukset, tietokoneavusteinen opiskelu.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella, tiimityönä tehtävillä työnäytteillä sekä yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös matkailutuotteen kehittämisprosessista tehtävän kirjallisen raportin ja esityksen perusteella.


Takaisin