VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Matkailu (R-MR) > 2008 > Vuosi 2 > Markkinointiviestintä (RHA0502)

Markkinointiviestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHA0502
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-MR 2008
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2009-2010)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Björkman, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2009-2010

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
824.8.2009 – 19.12.2009Päivi BjörkmanSuomi14.8.2009 – 6.9.2009

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija perehtyy esimerkkien avulla palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeisiin käsitteisiin ja niiden käytännön sovelluksiin. Opiskelija ymmärtää hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestymisen kannalta. Opiskelija osaa käyttää markkinointiviestinnän eri osat hyväkseen.

Opiskelijan työmäärä

yht. 80 h
lähiopetus ja tentti 40 h
tehtävä 20 h
tenttiin valmistautuminen 20 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

markkinoinnin perusteet 1 ja 2

Sisältö

Yhteisöviestintä, markkinointiviestintä, mainonta, myynninedistäminen, suhde- ja tiedotustoiminta, design management sekä kansainvälinen markkinointiviestintä.

Opiskelumateriaali

- Idman, R-M. et al. 1995 tai uudempi. Nykyaikainen markkinointiviestintä. Helsinki. Weilin & Göös.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 40 h, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt juonteeseen 40 h

Arviointikriteerit

1: Ymmärtää palveluyrityksen markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet ja hyvän markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen menestyksen kannalta. Tunnistaa yrityksen sidosryhmät.

3: Edellisen lisäksi tuntee kulutus- ja ostokäyttäytymisen teoriaa. Osaa tehdä kokonaisvaltaisen sisäisen ja ulkoisen markkinointiviestinnän suunnitelman ja osaa lähestyä eri tavoin eri sidosryhmiä.

5: Edellisten lisäksi osaa käyttää perinteisiä markkinointiviestinnän keinoja ja osaa soveltaa ajattelua luovasti ja loogisesti myös uusiin viestimiin ja yllättäviin tilanteisiin.

Arviointimenetelmät

Ryhmätöiden raportit 20 % ja tentt 80%i. Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin