Ohjelmapalvelut
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHS1106 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2007V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2008-2009) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Salomaa, Kirsi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Kim Kurenmaa | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 |
Osaamistavoitteet
Elämysten ja luonnon hyödyntäminen matkailun liiketoiminnassa. Niiden merkityksen ymmärtäminen ja ohjelmapalvelujen suunnittelun sisäistäminen ja soveltaminen.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40
- luennot 24
- Käytännön harjoitus- / oppimistehtävä luonnossa 8
- ryhmätöiden ohjaus ja purku 8
-mistä itsenäistä opiskelua 41
- Suunnittelua, oppimistehtävät, arviointi
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Matkailun toimintaympäristö opintojakso suoritettu
Sisältö
Elämys ja luonto vetovoimatekijänä, elämysmatkailu yrityksien näkökulmasta, ohjelmapalvelut, seikkailumatkailu, luontomatkailu.
Opiskelumateriaali
Verhelä P. & Lackman P. (2003) Matkailun ohjelmapalvelut. Helsinki: WSOY.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät luonnossa, evaluointi.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa arvioida, luokitella, selittää ja perustella matkailun ohjelmapalveluihin liittyviä ominaispiirteitä ja käsitteitä. Opiskelija osaa johtaa ohjelmapalveluiden suunnittelu, toteutus ja arviointi prosesseja kokonaisvaltaisesti.
Hyvä 3
Osaa soveltaa matkailun ohjelmapalveluiden ominaispiirteitä ja käsitteitä oikeassa tilanteessa sekä osaa analysoida niitä tietyssä toimintaympäristössä. Osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen ohjelmapalvelukokonaisuuden sekä arvioimaan toteutusta.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa matkailun ohjelmapalveluiden ominaispiirteet ja käsitteet ja osaa kuvata ne tietyssä toimintaympäristössä sekä pystyy toteuttamaan ohjelmapalvelun perustasolla.
Arviointimenetelmät
Arvionti suoritetaan ryhmä- ja yksilötöinä suoritettavien käytännön oppimistehtävien perusteella (100%) numeerisella skaalalla (0-5).