Palveluyrityksen johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHP0205 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | R-HR 2007V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Peltola, Mikko |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
5 | 26.10.2009 – 6.3.2010 | Timo Nuuja | Suomi | 5.10.2009 – 1.11.2009 |
6 | 4.1.2010 – 1.5.2010 | Timo Nuuja | Suomi | 7.12.2009 – 10.1.2010 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa perusvalmiudet toimia palveluyrityksen esimiehenä ja kehittäjänä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä noin 81 h verkko-ohjattua opiskelua.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja/esitietoja ei tarvita.
Sisältö
Johtamistyön osa-alueet ja esimiehen vastuu, organisaatiorakenteet, johtamistyylit, delegointi, motivoiva johtaminen, muutosten johtaminen, palaute, tiimityö ja konfliktien hallinta.
Opiskelumateriaali
Aaltio, I. (2008). Johtajuus lisäarvona. Helsinki: WSOY.
Muu opettajan jakama materiaali, kuten artikkelit.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kirjallisuuteen perustuvat verkkotehtävät. 30 h.
Verkkotehtävien kommentointi virtuaalisesti. 10 h.
Raporttimuotoinen kotitentti. 40 h.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa arvioida palveluyrityksen johtamiseen liittyvää teoreettista taustaa suhteessa palvelualan työelämään ja toimimiseen esimiestehtävissä. Opiskelija osaa arvioida ja vertailla johtamisen teorioita kriittisesti ja perustellen.
Hyvä 3
Opiskelija kykenee yhdistämään palveluyrityksen johtamiseen liittyvän teoreettisen taustan palvelualan työelämään ja toimimiseen esimiestehtävissä. Hän osaa analysoida ja yhdistää keskeisiä johtamisen teorioita.
Tyydyttävä 1
Opiskelija tuntee keskeisen palveluyrityksen johtamiseen liittyvän teoreettisen taustan. Hän hallitsee keskeiset johtamisen käsitteet ja määritelmät.
Arviointimenetelmät
Virtuaalitehtävät 40 %.
Tehtävien kommentointi 10 %.
Kotitentti 50 %.
Numeerinen arviointi (0-5).