Hankeharjoitus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHS2204 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2007 |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2009-2010) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Martin, Elina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
5 | 26.10.2009 – 6.3.2010 | Helena Alamäki | Suomi | 5.10.2009 – 1.11.2009 |
Osaamistavoitteet
Aiemmin opitun aineksen soveltamista käytäntöön; hankkeen suunnittelu ja toteutus ja työn arviointi sekä oman työskentelyn arviointi.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä 135 h
Aloitusluennot 4 h
Ohjaavat luennot 8h
Ryhmätyö 119 h
Tulosten esittely 4 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ravintolaelämysten tuottaminen.
Sisältö
Tilattu työ elinkeinosta tai hotellin perustamis- case.
Opiskelumateriaali
- Ahonen, J. - Koskinen, T. - Romero, T. 2003. Opas liiketoimintasuunnitelman laatimiseen. Helsinki. Restamark.
- Rautiainen, M. 2001. Hotellin asiakasliikenne ja kannattavuus.
- Blackwell, E. 2004. How to prepare business plan.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento, ohjattu tiimityö / projektityö; vaihtoehtoisesti case harjoitus.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida projektin toteutusta, vertailla tuloksia alkuperäiseen hankesuunnitelmaan sekä perustella lopputulokseen vaikuttaneita tekijöitä. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti johtaa ja hallita projektityöskentely prosessia.
Hyvä 3
Osaa soveltaa osaamistaan hankkeen käytännön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa sekä osaa käyttää hankkimaansa tietoa oikeassa tilanteessa. Ymmärtää hankekokonaisuuden osat ja niiden väliset suhteet.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa projektityöskentelyn peruslähtökohdat sekä tunnistaa tarvelähtöisen projektin toteutusedellytykset. Opiskelija osaa toteuttaa matkailu elinkeinoon liittyvän hankkeen tietyssä toimintaympäristössä.
Arviointimenetelmät
Projektiraportti, oma arviointi. Numeerinen arviointi (0-5).