Matkatoimistopalvelut ja varausjärjestelmät
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHA0302 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2006V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2006-2007) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Kuivila, Raimo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
3 | 8.1.2007 – 25.5.2007 | Jukka Strang | Suomi | 11.12.2006 – 14.1.2007 |
4 | 12.3.2007 – 25.5.2007 | Jukka Strang | Suomi | 19.2.2007 – 18.3.2007 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää matkatoimiston merkityksen jakelukanavana matkailuelinkeinossa ja on tutustunut merkittävimpiin matkatoimistojen varausjärjestelmiin.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40
-mistä itsenäistä opiskelua 41
- Oppimistehtävät, tenttiin valmistautuminen
Moni-muoto opiskelijat
Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 21
-mistä itsenäistä opiskelua 60
- Oppimistehtävät, tenttiin valmistautuminen,
verkkopohjaiset opinnot
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei
Sisältö
Matkatoimistoelinkeinon rakenne ja varauskanavat matkailussa. Amadeus Pro Tempo-järjestelmän alkeet. Aikataulutietojen haku eri lähteistä.
Opiskelumateriaali
- Verhelä, P. 2000. Matkatoimistopalvelut. Helsinki. Edita.
- Amadeus Pro Tempo.
- Aikataulukirjat ja manuaalit.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, oppimistehtävät, tietokoneavusteinen opiskelu.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa arvioida, luokitella, selittää ja perustella matkatoimistopalveluihin liittyviä ominaispiirteitä ja käsitteitä. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti hyödyntää varausjärjestelmiä ja luoda uusia ratkaisuja asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Hyvä 3
Osaa soveltaa matkatoimistopalvelujen ominaispiirteitä ja käsitteitä oikeassa tilanteessa sekä osaa käyttää varausjärjestelmiä asiakaslähtöisesti.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa matkatoimistopalvelujen ominaispiirteet ja käsitteet ja osaa käyttää varausjärjestelmien perustoimintoja.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella ja yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös kirjallisen tentin perusteella.