Matkailutuotteen kehitys
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHS1103 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2005V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Martin, Elina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 12.3.2007 – 4.5.2007 | Peter Smeds | Suomi | 19.2.2007 – 18.3.2007 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija pystyy analysoimaan asiakkaiden kulutuskäyttäytymistä ja osaa verrata erilaisia kulutuskäyttämismalleja. Opiskelija osaa soveltaa asiakaslähtöistä matkailutuotesuunnittelua ja kokonaisvaltaista laatuajattelua. Opiskelija ymmärtää matkailutuotteiden erilaistamisen merkityksen.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys tuotekehittelyssä. Asiakassegmentointi. Matkailutuotteen koostaminen ja sen paketointi. Matkailutuotteen kehitysprosessi. Tuotteen hinnoittelu, kannattavuus sekä ympäristö- ja laatuvaatimukset. Matkailutuotteen markkinointi ja jakelutiet.
Opiskelumateriaali
- Kompula, R. - Boxberg, M. 2002. Matkailuyrityksen tuotekehitys. Helsinki. Edita.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, opetuskeskustelu, kirjoittamalla oppiminen, oppimistehtävät, porinaryhmät, case-harjoitukset, tietokoneavusteinen opiskelu.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella, tiimityönä tehtävillä työnäytteillä sekä yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös matkailutuotteen kehittämisprosessista tehtävän kirjallisen raportin ja esityksen perusteella.