VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hotelli- ja ravintola-ala (R-HR) > 2005V > Vuosi 1 > Varaus- ja vastaanottotoiminnot (RHA0402)

Varaus- ja vastaanottotoiminnot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHA0402
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-HR 2005V
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2005-2006)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Martin, Elina
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2005-2006

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
122.8.2005 – 28.4.2006Claus NorrgrannSuomi15.8.2005 – 2.9.2005
22.1.2006 – 28.4.2006Claus NorrgrannSuomi5.12.2005 – 2.1.2006

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee hotellin palvelukokonaisuuden osat.

Sisältö

Hotellin palvelukokonaisuuden osat, sanasto ja käsitteet, erilaiset asiakasryhmät, varausjärjestelmät ja varaustoiminnot, varausohjelmat (ATK), varauskannan ylläpito. Asiakaspalvelu vastaanotossa. Organisaatio ja osastojen yhteistyö. Tutustuminen majoitusalan tietojärjestelmiin, varausjärjestelmien rakenne ja käyttöominaisuudet.

Opiskelumateriaali

- Kasavana, M.-Cachill, J. 1992. Managing Computers in the Hospitality Industry. East Lansing.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, projektityö.

Arviointikriteerit

5 – Opiskelija hallitsee majoitusliikkeen palvelukokonaisuuden osat, keskeiset käsitteet ja vastaanoton erikoistoiminnot. Opiskelija osaa soveltaa vastaanoton asiakaspalveluosaamista käytännössä ja ymmärtää varausjärjestelmien rakenteen ja käyttöominaisuudet.
3 – Opiskelija ymmärtää majoitusliikkeen palvelukokonaisuuden rakenteen, keskeistä sanastoa ja käsitteitä. Opiskelija on tutustunut varausjärjestelmiin ja hahmottaa tietojärjestelmien rakenteen ja ominaisuudet.
1 – Opiskelija tunnistaa majoitusliikkeen palvelukokonaisuuden osia, sanastoa ja käsitteitä. Opiskelija on tutustunut varausjärjestelmiin käytännössä.

Arviointimenetelmät

Projektityöt ja tentti. Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin