Varaus- ja vastaanottotoiminnot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | RHA0402 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | R-HR 2005V |
Taso: | Restonomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2005-2006) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Martin, Elina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2005-2006
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 22.8.2005 – 28.4.2006 | Claus Norrgrann | Suomi | 15.8.2005 – 2.9.2005 |
2 | 2.1.2006 – 28.4.2006 | Claus Norrgrann | Suomi | 5.12.2005 – 2.1.2006 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee hotellin palvelukokonaisuuden osat.
Sisältö
Hotellin palvelukokonaisuuden osat, sanasto ja käsitteet, erilaiset asiakasryhmät, varausjärjestelmät ja varaustoiminnot, varausohjelmat (ATK), varauskannan ylläpito. Asiakaspalvelu vastaanotossa. Organisaatio ja osastojen yhteistyö. Tutustuminen majoitusalan tietojärjestelmiin, varausjärjestelmien rakenne ja käyttöominaisuudet.
Opiskelumateriaali
- Kasavana, M.-Cachill, J. 1992. Managing Computers in the Hospitality Industry. East Lansing.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektityö.
Arviointikriteerit
5 – Opiskelija hallitsee majoitusliikkeen palvelukokonaisuuden osat, keskeiset käsitteet ja vastaanoton erikoistoiminnot. Opiskelija osaa soveltaa vastaanoton asiakaspalveluosaamista käytännössä ja ymmärtää varausjärjestelmien rakenteen ja käyttöominaisuudet.
3 – Opiskelija ymmärtää majoitusliikkeen palvelukokonaisuuden rakenteen, keskeistä sanastoa ja käsitteitä. Opiskelija on tutustunut varausjärjestelmiin ja hahmottaa tietojärjestelmien rakenteen ja ominaisuudet.
1 – Opiskelija tunnistaa majoitusliikkeen palvelukokonaisuuden osia, sanastoa ja käsitteitä. Opiskelija on tutustunut varausjärjestelmiin käytännössä.
Arviointimenetelmät
Projektityöt ja tentti. Numeerinen arviointi (0-5).