VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hotelli- ja ravintola-ala (R-HR) > 2005V > Vuosi 1 > Matkatoimistopalvelut ja varausjärjestelmät (RHA0302)

Matkatoimistopalvelut ja varausjärjestelmät

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHA0302
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-HR 2005V
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2005-2006)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Kuivila, Raimo
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2005-2006

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
122.8.2005 – 16.6.2006Jukka StrangSuomi15.8.2005 – 2.9.2005
224.10.2005 – 3.3.2006Jukka StrangSuomi3.10.2005 – 24.10.2005

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää matkatoimiston merkityksen jakelukanavana matkailuelinkeinossa ja on tutustunut merkittävimpiin matkatoimistojen varausjärjestelmiin.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40
-mistä itsenäistä opiskelua 41
- Oppimistehtävät, tenttiin valmistautuminen

Moni-muoto opiskelijat
Työmäärä yhteensä: 81
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 21
-mistä itsenäistä opiskelua 60
- Oppimistehtävät, tenttiin valmistautuminen,
verkkopohjaiset opinnot

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ei

Sisältö

Matkatoimistoelinkeinon rakenne ja varauskanavat matkailussa. Amadeus Pro Tempo-järjestelmän alkeet. Aikataulutietojen haku eri lähteistä.

Opiskelumateriaali

- Verhelä, P. 2000. Matkatoimistopalvelut. Helsinki. Edita.
- Amadeus Pro Tempo.
- Aikataulukirjat ja manuaalit.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, oppimistehtävät, tietokoneavusteinen opiskelu.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5

Opiskelija osaa arvioida, luokitella, selittää ja perustella matkatoimistopalveluihin liittyviä ominaispiirteitä ja käsitteitä. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti hyödyntää varausjärjestelmiä ja luoda uusia ratkaisuja asiakkaan tarpeiden mukaisesti.


Hyvä 3

Osaa soveltaa matkatoimistopalvelujen ominaispiirteitä ja käsitteitä oikeassa tilanteessa sekä osaa käyttää varausjärjestelmiä asiakaslähtöisesti.


Tyydyttävä 1

Tunnistaa matkatoimistopalvelujen ominaispiirteet ja käsitteet ja osaa käyttää varausjärjestelmien perustoimintoja.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella ja yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös kirjallisen tentin perusteella.


Takaisin