VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hotelli- ja ravintola-ala (R-HR) > 2005 > Vuosi 2 > Matkailutuote (RHS1102)

Matkailutuote

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RHS1102
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: R-HR 2005
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2006-2007)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Salomaa, Kirsi
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää ja pystyy jäsentämään erilaisten matkailutuotteiden ominaisuudet.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä yhteensä 81 h.
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40 h
- mistä itsenäistä opiskelua 26 h
- mistä ryhmätyöskentelyä 15 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja/esitaitoja ei tarvita

Sisältö

Erilaisiin tuoteryhmiin tutustuminen. Verkottuminen matkailussa. Laadun merkitys matkailutuotteissa. Maaseututuotteet. Kokoustuotteet. Tapahtumatuotteet. Yritystuotteet kuten kannustetuotteet.

Opiskelumateriaali

- Stephen J. Page & Joanne Connell (2006) Tourism. A modern synthesis. Thomson..

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva kysely, aktivoiva luento, opetuskeskustelu, kirjoittamalla oppiminen, oppimistehtävät, tietokoneavusteinen opiskelu.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5
Opiskelija tunnistaa matkailutuotteen kriittiset tekijät sekä osaa innovatiivisetsi ja perustellusti ehdottaa kehittämistoimenpiteitä.
Hyvä 3
Opiskelija ymmärtää matkailutuotteen menestystekijät ja osaa soveltaa analyysimenetelmiä sen kehittämisessä.
Tyydyttävä 1
Opiskelija tunnistaa menestyvän matkailutuotteen ehdot ja vaatimukset sekä ymmärtää verkostoitumisen tärkeyden.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5).
Oppija osoittaa osaamisensa aktiivisella osallistumisella, tiimityönä tehtävillä työnäytteillä sekä yksilöllisillä työnäytteillä. Arviointi tapahtuu myös matkailutuotteesta tehtävän kirjallisen raportin ja esityksen perusteella.


Takaisin